CSI wiki
Advertisement
Personage CSI Las Vegas
248px-Archie

Naam

Archie Johnson

Geslacht

Man

Stad

Las Vegas

Beroep

Lab Medewerker

Specialiteit

Audio/Visuele Bewaking

Status

In Leven

Gespeeld door

Archie Kao

Eerste aflevering

Chaos Theory

Archie Johnson is de Audio/Visuele Bewaking specialist die in het Las Vegas Crime Lab werkt in CSI: Crime Scene Investigation.

Achtergrond[]

Seizoen 3[]

In de aflevering Random Acts of Violence assisteert hij bij het onderzoek van een moord op een computer-gebaseerd bedrijf, waar hij enorm van genoot tot Greg Sanders's ontzetting. Hij is ook een Star Trek-expert en een fan van internet-gebaseerde rollenspellen.

Seizoen 4[]

In de aflevering Feeling The Heat, terwijl hij Warrick Brown bijstaat in een zaak waarbij een schijnbare hitteberoerte de dood werd van het slachtoffer merkt hij dat hij liever wil sterven in zijn slaap door een aneurysma.

Seizoen 7[]

In de aflevering Lab Rats assisteert hij David Hodges, samen met de andere lab techs om te proberen te achterhalen wie de Miniature Killer is. Ook zegt hij een fan te zijn van science fiction, en surft hij als hij uit het lab weg kan komen.

Seizoen 8[]

Aan het begin van dit seizoen heeft Archie ook de handschrift analyse overgenomen. Hij zegt dat hij dit doet om zijn horizon te verbreden en voor meer salaris.

Seizoen 9[]

Archie heeft het boek van Raymond Langston gekocht. In de aflevering Deep Fried and Minty Fresh merkt Archie op dat Ray Mandarijn Chinees kent.

Seizoen 10[]

In de aflevering The Panty Sniffer wordt Archie erop uit gestuurd om undercover te gaan, samen met Greg Sanders, Catherine Willows en detective Louis Vartann. Wanneer Archie en Greg camera's hebben geïnstalleerd die nodig zijn voor het onderzoek, met uitzondering van een badkamer, raken hij en Greg gescheiden. Wanneer Archie van de trap afloopt valt hij en komt hij oog in oog met een dood lichaam. Archie is zichtbaar geschrokken door de ontdekking.

Trivia[]

  • In de aflevering Primum Non Nocere leende Greg Sanders één van Archie's contactlenzen, wat betekent dat Archie slechtziend is.
  • Hij is een fan van surfen en surffilms.
  • Archie is één van de terugkerende personages van CSI: Crime Scene Investigation met dezelfde voornaam als degene die hem speelt. De andere is David Berman die assistent lijkschouwer David Phillips speelt.

Bron[]

Advertisement